Zondag openstelling Meerlanden en milieustraat dubbeldorpen, zwerfvuil aanpakken

Afval op straat en overvolle wegbrengparkjes voor oud papier, glas en plastic, is voor veel inwoners van Haarlemmermeer een grote ergernis.

Juist het weekend is voor velen dan ook dé mogelijkheid eindelijk die schuur eens op te ruimen. Voor het wegbrengen van het grofvuil dat uit de schuur komt is alleen op zaterdag geen tijd. Want op zaterdag heeft de jongste een voetbalwedstrijd en moet de oudste ook nog volleyballen. In een aantrekkende economie, waar steeds meer mensen fulltime werken, past een verruiming van de openingstijden van Meerlanden. D66 streeft naar opening op zondag èn betere planning zodat bakken niet op zondagen en vrije dagen vol zitten.

Inwoners in de zuidelijke helft van de polder moeten vaak ver reizen met hun afval naar de milieustraat in Rijsenhout of Heemstede. D66 wil dat de milieustraten in dubbeldorpen voor dubbeldorp bewoners toegankelijk worden. Zo nodig wil D66 een nieuwe milieustraat in het midden of zuiden van de polder onderzoeken. Dat is niet alleen gebruiksvriendelijker voor inwoners, het stimuleert afvalscheiding en duurzaamheid.

Zwerfvuil en overvolle vuilnisbakken bestaat voor een groot deel door verpakkingen van fastfood. We willen afspraken met de fastfoodketens om zwerfvuil en verpakkingen te verminderen. We willen samen met andere gemeenten een vuist maken tegen overbodige verpakkingen.

• D66 wil wegbrengen grofvuil in het weekeinde mogelijk maken.
  • D66 wil dat de milieustraten in dubbeldorpen voor dubbeldorp bewoners toegankelijk worden

Laatst gewijzigd op 11 september 2018