Valérie Benjamins

Fractie-assistent en woordvoerder Economische zaken, Wonen

Spaarndam

De raadsperiode Haarlemmermeer 2018-2022 wordt gekenmerkt door krapte op de woningmarkt en een noodzakelijke explosieve groei in de woningbouw. Onze inwoners vragen zich af waar hun kinderen kunnen wonen als ze uit huis gaan. Niet alleen Amsterdam is te duur geworden, maar ook binnen onze eigen gemeente en kernen vinden jongeren het steeds moeilijker om een huurwoning of starters koopwoning te vinden. In de komende raadsperiode wil ik mij hard gaan maken voor duurzaam en flexibel bouwen, meer middel huur en meer starters koopwoningen, groene buffers en hoogbouw waar passend.

Over vier jaar wil ik onderdeel zijn van een gemeente die niet alleen veel gebouwd heeft, maar vooral gewerkt heeft aan toekomstbestendige woningen en wijken, met groen, sociale cohesie en duurzame gebouwen. Dit betekent ook minder afval, meer bloemen, betere speelplekken en vooral het betrekken van haar bewoners in besluitvorming. Flexibel kunnen schakelen tussen vervoersmiddelen om naar je werk te gaan. En kunnen vertrouwen op een gemeente die het economische belang van haar luchthaven niet boven de gezondheid van haar inwoners plaatst.

Haarlemmermeer is meer dan een groepje dorpskernen. Het is onderdeel van de Metropool Regio Amsterdam. Op het gebied van wonen, werken en vervoer zullen we nauwgezet de samenwerking moeten zoeken met buurgemeenten. Niet alleen om de groei aan te kunnen als aantrekkelijke vestigingsplaats, maar bovenal om verder te ontwikkelen als groene Metropool waar het geluk van haar inwoners voorop staat.

Ik ben Valérie Benjamins, moeder van 3 kinderen, woonachtig in Spaarndam en kandidaat raadslid voor D66 Haarlemmermeer. Econoom van huis uit en werkzaam als bedrijfseconoom en belangenbehartiger voor woningbouwcorporaties. Actief steunfractielid in Haarlemmerliede & Spaarnwoude en bestuurslid van de landelijke D66 thema afdeling Economie. Niet alleen praten over wat anders moet, maar verandering bewerkstelligen drijft mij om de politiek in te gaan.

Meer van Valérie Benjamins