Gerdien Knikker

Fractievoorzitter. Woordvoerder Ruimtelijke Ordening, Economische Zaken, Cultuur, Recreatie en Sport

36 jaar

Hoofddorp

Ik ben Gerdien Knikker, en samen met Arjen en onze 2 kinds woon ik sinds 2010 met veel plezier in Floriande, Hoofddorp.

Achtergrond

Geboren en getogen in Oldebroek, een kleine dorpje op de Veluwe. En via Groningen, Leeuwarden en Amersfoort beland in het mooie Haarlemmermeer. Tijdens mijn studie Amerikanistiek is mijn belangstelling voor de politiek aangewakkerd, en dat heeft mij eigenlijk nooit meer losgelaten.

Ik heb de nodige ervaring en kennis van landelijke en Europese politiek opgedaan als projectmanager bij het Montesquieu Instituut in Den Haag. Maar de lokale politiek begon ook te kriebelen en sinds 2016 ben ik dan ook verbonden aan D66 Haarlemmermeer. Eerst als fractiemedewerker en campagneleider, raadslid en nu als fractievoorzitter. Daarnaast ben ik als zzp’er actief op het snijvlak van internationalisering.

Kansen voor Haarlemmermeer

In Haarlemmermeer is het fijn om te wonen en te werken. Waar onze kinderen goed onderwijs kunnen volgen in gezonde schoolgebouwen. Waar voldoende sport en recreatie mogelijkheden zijn dichtbij huis.  En een gemeente waar we op een duurzame manier naar onze toekomst kijken met een gunstig vestigingsklimaat voor ondernemers.

Verbindend zijn

De uitdaging van onze gemeente is om verbindend te zijn voor alle inwoners.

We voelen ons vaak meer verbonden met een eigen wijk of kern, dan dat we Haarlemmermeerder zijn. Dat maakt Haarlemmermeer voor mij ook uniek; de schijnbare tegenstellingen die we zien en voelen. Van dichte kernen en het open polderlandschap, van internationale bedrijven tot aan lokale start ups. Community schools en kleinschalig onderwijs, Schiphol en groene buffers. En juist daar zit onze kracht!

Onze belangen lijken soms tegenstrijdig maar uiteindelijk willen we allemaal in een fijne omgeving wonen/werken.  En onze gemeente leefbaar en toekomstbestendig houden.

Mijn inzet

Ik zet me in voor een sleutelpositie van het onderwijs in onze gemeente. Een goed vestigingsklimaat voor ondernemers en internationale bedrijven. Ik zet me in voor een sterke en innovatieve gemeente.  Waarbij we investeren in lange termijn ontwikkelingen die goed zijn voor onze inwoners, ondernemers en organisaties. Want het is fijn om in Haarlemmermeer te wonen en te werken!

Meer van Gerdien Knikker