Gerdien Knikker

Woordvoerder Onderwijs, Cultuur & Sport, Recreatie & Toerisme , Ruimtelijke Ordening, Participatie

35 jaar

Hoofddorp

Ik ben Gerdien Knikker en samen met Arjen en onze 2 kinderen woon ik met veel plezier sinds 2010 in Floriande, Hoofddorp.

Geboren en getogen in een kleine dorpje op de Veluwe en via Groningen, Leeuwarden, Amersfoort beland in het mooie Haarlemmermeer. Tijdens mijn studie Amerikanistiek is mijn belangstelling voor de politiek aangewakkerd en dat heeft mij eigenlijk nooit meer losgelaten. Na mijn studie heb ik 7 jaar als projectmanager bij het Montesquieu Instituut gewerkt en de nodige kennis opgedaan van onze landelijke en Europese politiek. In 2016 heb ik dit ingeruild voor de lokale politiek en ben ik aan de slag gegaan als fractiemedewerker voor D66. Ik werk als freelance kwartiermaker internationalisering in het onderwijs.

Uitdagingen voor Haarlemmermeer

Voor mij persoonlijk staat Haarlemmermeer voor een fijne en stimulerende woon/werk omgeving. Waar onze kinderen goed onderwijs kunnen volgen en waar er voldoende sport en recreatie mogelijkheden zijn. Een gemeente waar we op een duurzame manier naar onze toekomst kijken met een gunstig vestigingsklimaat voor ondernemers.

De uitdaging van onze gemeente is om verbindend te zijn voor alle inwoners, van Halfweg tot aan Abbenes. We voelen ons vaak meer verbonden met een eigen wijk of kern, dan dat we Haarlemmermeerder zijn. Wat Haarlemmermeer voor mij uniek maakt als gemeente zijn de schijnbare tegenstellingen; dichte kernen en open polderlandschap, internationale bedrijven en lokale start ups, community schools en kleinschalig onderwijs, Schiphol en groene buffers. En juist daar zit onze kracht!

Onze belangen lijken soms tegenstrijdig maar uiteindelijk willen we allemaal in een fijne omgeving wonen/werken én onze gemeente leefbaar en toekomstbestendig houden.

Ik wil me inzetten voor een Haarlemmermeer waarbij onderwijs een verbindende rol speelt, waarin we durven te pionieren om innovatieve keuzes te maken voor de toekomst van morgen. En waar we op alle mogelijke manieren de verbinding maken met elkaar, want samen zijn we Haarlemmermeer!

Meer van Gerdien Knikker
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
- Eleanor Roosevelt