Gerdien Knikker

Vicefractievoorzitter. Woordvoerder Onderwijs, Ruimtelijke Ordening, Cultuur, Recreatie en Sport, Economische Zaken.

35 jaar

Hoofddorp

Ik ben Gerdien Knikker en samen met Arjen en onze 2 kinds woon ik met veel plezier in Floriande, Hoofddorp.

Achtergrond

Geboren en getogen in Oldebroek, een kleine dorpje op de Veluwe. Via Groningen, Leeuwarden, Amersfoort beland in het mooie Haarlemmermeer. Tijdens mijn studie Amerikanistiek is mijn belangstelling voor de politiek aangewakkerd, en dat heeft mij eigenlijk nooit meer losgelaten.

Ik heb 7 jaar als projectmanager bij het Montesquieu Instituut in Den Haag gewerkt. Daar heb de nodige kennis opgedaan van onze landelijke en Europese politiek. Sinds 2016 ben ik actief voor D66 als fractiemedewerker en campagneleider. In het dagelijks leven werk ik vanuit mijn eigen onderneming als kwartiermaker internationalisering.

Kansen voor Haarlemmermeer

Haarlemmermeer staat voor mij voor een fijne en stimulerende woon/werk omgeving. Waar onze kinderen goed onderwijs kunnen volgen in gezonde schoolgebouwen. Waar voldoende sport en recreatie mogelijkheden zijn dichtbij huis.  Een gemeente waar we op een duurzame manier naar onze toekomst kijken met een gunstig vestigingsklimaat voor ondernemers.

Verbindend zijn

De uitdaging van onze gemeente is om verbindend te zijn voor alle inwoners.

We voelen ons vaak meer verbonden met een eigen wijk of kern, dan dat we Haarlemmermeerder zijn. Dat maakt Haarlemmermeer voor mij ook uniek; de schijnbare tegenstellingen die we zien en voelen. Van dichte kernen en het open polderlandschap, van internationale bedrijven tot aan lokale start ups. Community schools en kleinschalig onderwijs, Schiphol en groene buffers. En juist daar zit onze kracht!

Onze belangen lijken soms tegenstrijdig maar uiteindelijk willen we allemaal in een fijne omgeving wonen/werken.  En onze gemeente leefbaar en toekomstbestendig houden.

Mijn inzet

Ik zet me in voor een sleutelpositie van het onderwijs in onze gemeente. Een goed vestigingsklimaat voor ondernemers en internationale bedrijven. Een sterke en innovatieve gemeente waarbij we investeren in lange termijn ontwikkelingen die goed zijn voor onze inwoners, ondernemers en organisaties. Want het is fijn om in Haarlemmermeer te wonen en te werken!

Meer van Gerdien Knikker