vrijdag 31 juli 2020

(On)bespeelbaarheid honkbalveld Pioniers

honkballer in actie

Op het hoofdveld van het honkbalcomplex in in de afgelopen maanden het gras vervangen. Op dit hoofdveld waren namelijk larven van de langpootmug aangetroffen. De veldonderhoudsploeg van de gemeente heeft medio april besloten om de gehele laag af te graven, te vervangen en opnieuw in te zaaien. Binnen 6-8 weken zou het grasveld weer bespeelbaar zijn.

Vanwege de corona crisis was er voldoende tijd voor dit groot onderhoud: er werd namelijk gesteld dat de honkbal pas weer op 1 september zou beginnen.  Maar dit werd uiteindelijk door de versoepeling van maatregelen 1 juli. Het gras is nu niet bespeelbaar en ziet er slecht uit. De Pioniers spelen nu hun wedstrijden op het tijdelijke hoofdveld: Veld 2. De avondwedstrijden worden gespeeld op een complex van een andere vereniging. Er wordt gestreefd om 1 september de velden weer speelklaar te hebben.

D66 heeft over deze situatie schriftelijke vragen gesteld.

Fractievoorzitter Gerdien Knikker: “Als gemeente zijn we verantwoordelijk voor de velden van het honkbalcomplex, en het hoofdveld is nu onbespeelbaar. Dat heeft negatieve gevolgen voor de honkbal spelers die nu moeten uitwijken naar een andere vereniging voor de avondwedstrijden. Gezien de zorgen die er al zijn rondom de toekomst van het honkbalstadion levert het ook nog eens imago schade op aan de honkbalsport in Haarlemmermeer.”