vrijdag 15 mei 2020

Van Afval Naar Grondstof (VANG)

Het is hoog tijd dat we in Haarlemmermeer gaan starten met Van Afval naar Grondstof (VANG). Het doel van VANG is om naar minder kilo restafval per inwoner per jaar te gaan en meer scheiding van huishoudelijk afval. We staan voor een enorme opdracht. De bedoeling is om van 189 kilo restafval per persoon nu naar 30 kilo restafval per persoon in 2025 te gaan. Helaas is het huidige plan minder ambitieus dan het vorige en ontbreekt de ”marsroute” in dit stuk. We komen hierbij tot de volgende vraag: Hoe gaan we in Haarlemmermeer op die 30 kilo uitkomen?

Als het aan D66 ligt is de tijd van pilots nu echt voorbij. We moeten aan de slag!

Duurzaamheid & Milieu

Haarlemmermeer is een van de sterkste economische gebieden in Nederland. Een van de motoren achter de economische groei is duurzaamheid. Er is geld mee te besparen en verdienen en daarmee vormt dit een belangrijke economische pijler. In de omschakeling naar een duurzame economie liggen enorme kansen voor Haarlemmermeer op het gebied van energie, kennis en innovatie.