woensdag 11 maart 2020

D-Café ouderenzorg afgelast

Naar aanleiding van de nieuwe regelgeving van het RIVM betreffende het coronavirus (COVID-19) en voor de gezondheid van de sprekers (en de oudere waarmee een aantal van hen werken) is besloten om het evenement van aanstaande maandag af te lasten. We hopen iedereen gezond terug te zien bij ons volgende D-café.

Naast Tweede Kamerlid Vera Bergkamp en onze eigen wethouder Mieke Booy, hebben drie sprekers uit Haarlemmermeer onze uitnodiging aangenomen. Dit zijn Glenn Hussain van SGMO, Irma van Weert van Zorgcentra Meerlanden en Erik Zwart van PCSOH.

Ouderenzorg is een belangrijk onderwerp. We worden steeds ouder en de zo vaak genoemde vergrijzing staat nu echt voor de deur.  D66 wil graag weten hoe we ons nú al voor kunnen bereiden op de uitdagingen van de toekomst.

Tweede Kamerlid Vera Bergkamp vertelt graag over wat D66 in de Tweede Kamer op dit onderwerp probeert te realiseren. Maar zij is vooral benieuwd naar de ervaringen vanuit de inwoners en organisaties uit Haarlemmermeer.  Inwoners en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om mee te komen praten. De inloop is vanaf 20.00 uur, om 20.15 uur starten we.

Raadslid Charlotte van der Meij: ‘De ouderenzorg staat onder druk, zeker in de toekomst. Maar die druk kan ook nieuwe initiatieven en oplossingen opleveren. Laten we dus nú al samen gebruik maken van die druk’.