dinsdag 28 januari 2020

Borrel met agrarische bite

Maandagavond 27 januari 2020 hield D66 een borrel voor leden, introducés en genodigden. Maar eerst hebben we het met drie sprekers gehad over de ontwikkelingen in de agrarische sector. Onze eerste spreker was Gijsbert Vink, een boer met een eigen veehouderijbedrijf. Tweede Kamerlid voor D66 Tjeerd de Groot deed als tweede zijn verhaal. De derde spreker en ook gastheer van de avond was Jasper Roubos. Roubos heeft een eigen akkerbouwbedrijf. Deze avond kwam veel passie van de boeren voor hun werk naar voren, maar er is ook frustratie te zien.

Na deze interessante discussies zijn we aan de warme borrelhapjes, biertjes en wijntjes begonnen en met elkaar in gesprek gegaan. Want waar we het uiteindelijk allemaal over eens waren is dat met elkaar in gesprek gaan beter werkt dan enkel hard roepen. En wat Vink ons deze avond ook heeft verteld is dat het beste gist voor bier van onze eigen boeren komt. Lees hier meer over deze interessante maar vooral ook gezellige avond.