vrijdag 17 januari 2020

Geef honkbal een toekomst

D66 is zeer ongelukkig met het feit dat bij de bespreking van de evaluatie exploitatie Stichting ETO er geen echt debat gevoerd kan worden over oplossingen. We hadden graag gezien dat al in 2019 er een evaluatie had plaatsgevonden zodat er in 2020 aan een oplossing voor het structureel tekort op de exploitatie gewerkt kon worden. Wat D66 betreft moet de gemeente werk maken van de verschillende scenario’s en zo snel als het kan naar de raad met een voorstel.

De huidige strenge voorwaarden aan de huurovereenkomst voorkomen dat er inkomsten gegenereerd kunnen worden, terwijl zowel Stichting ETO als de gemeente daar belang bij heeft. We vinden het dan ook jammer dat bij initiatieven zoals een blaashal, om gedurende de wintermaanden het sportcomplex te gebruiken, resoluut worden afgewezen door de gemeente. Juist het multifunctioneel gebruik van het honkbalcomplex zouden we moeten ondersteunen.

D66 wacht af met welke scenario’s de wethouder naar de raad komt en zal zich blijven inspannen voor een eerlijke en transparante oplossing.

De gehele sessie van raadslid Gerdien Knikker is hier te lezen en via de volgende link te zien.