vrijdag 13 december 2019

Aantrekkelijk en levendig Hoofddorp

Donderdagavond 12 december sprak de gemeenteraad over commerciƫle voorzieningen. D66 vindt een aantrekkelijk en levendig stadscentrum in Hoofddorp belangrijk voor de ontwikkeling van de Haarlemmermeer. We moeten een bruisende gemeente zijn met concentratie van voorzieningen in grote kernen maar ook zeker voldoende aandacht voor voorzieningen in kleinere kernen.

• Ruimte voor innovatie en ondernemerschap
  • Duidelijkheid over de rol van de gemeente
  • Zorgen over leegstand vraagt om concreet beleid
  • Aandacht voor vergroening, cultuur en facilitering

De gehele bijdrage van D66 is via de volgende link te lezen.

Economie & Werk

Haarlemmermeer bouwt aan een inclusieve samenleving waarin iedereen tot zijn recht komt. Het maakt D66 niet uit welke culturele achtergrond, gender, leeftijd, talenten of beperkingen iemand heeft. In een inclusieve samenleving krijgt iedereen op een gelijkwaardige manier de kans deel te nemen aan de maatschappij en worden mensen aangesproken op hun mogelijkheden in plaats van hun beperkingen.

Het unieke karakter van Haarlemmermeer biedt vele mogelijkheden voor economie en werkgelegenheid. Als gemeente moeten we gericht investeren in onze kernen en ondernemers de ruimte en mogelijkheden bieden om zich te ontwikkelen. D66 zet daarbij in op het internationale aantrekkelijke vestigingsklimaat, op innovatie en op duurzaamheid.