donderdag 17 oktober 2019

Problematiek Wmo-hulpmiddelen

Op 16 oktober 2019 heeft de gemeenteraad een brief ontvangen van de Nationale Ombudsman vanwege de mogelijke problematiek rondom Wmo-hulpmiddelen (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Er zijn klachten over de levensduur en kwaliteit van levering, de reparatie en de vervanging van deze hulpmiddelen.

Charlotte van der Meij, raadslid voor D66, komt met schriftelijke vragen voor het college. Deze zijn hier te vinden.

Levendig Haarlemmermeer

Kunst en cultuur verrijken het leven. D66 vindt dat ze essentieel zijn voor de samenleving en dienen als bron van creativiteit, innovatie en experiment. Wij willen dat de gemeente de kracht, vindingrijkheid en creativiteit van mensen ondersteunt en ruimte geeft. Zelfexpressie is een hoogwaardige vorm van geluk. We zijn daarom ook voor investeringen in cultuur en niet voor bezuinigingen.

Creativiteit laat mensen kansen zien en oplossingen vinden voor uitdagingen. Haarlemmermeer beschikt over prima locaties, zoals Schouwburg De Meerse, podium Duyker, Fort Vijfhuizen en bioscoop Cinemeerse. Activiteiten van Meerlive tot het Concours Hippique; er is voor ieder wat wils.

Onze parken bieden een podium aan acts uit de hele wereld, zoals bij het Mysteryland festival. De laatste jaren heeft het centrum van Hoofddorp een groei doorgemaakt waardoor cultuur en amusement een nadrukkelijkere rol zijn gaan spelen die zeer waardevol voor onze gemeente is. Onze gastvrije gemeente is daarom aantrekkelijk om er te wonen, werken en studeren, en voor ondernemers om er hun bedrijf te vestigen.

Aan de basis van het Haarlemmermeerse culturele klimaat ligt het zelf beoefenen van kunst en cultuur. PierK speelt hier een belangrijke rol in het faciliteren en het aanjagen van culturele activiteiten. Daarnaast zijn er de vele (semi-)professionals die voorstellingen en evenementen organiseren, met ondersteuning van ontelbare vrijwilligers. Veel wijken hebben een eigen culturele manifestatie en zijn daar terecht trots op.

De komst van het Cruquius Museum laat zien dat Haarlemmermeer haar culturele erfgoed nog beter voor het daglicht kan brengen. Het is een mooie aanwinst voor onze gemeente en belangrijk om de geschiedenis
van onze polder ook voor de komende generaties beschikbaar te stellen.

D66 wil dat de gemeente de kracht, vindingrijkheid en creativiteit van mensen ondersteunt en ruimte geeft.