maandag 8 april 2019

D66 ziet kansen voor de MRA

Samenwerking zoals binnen de Metropool Regio Amsterdam (MRA) is belangrijk voor Haarlemmermeer. En D66 pleit dan ook voor goede regionale samenwerking.

Tijdens de behandeling van de MRA begroting en verantwoording in de gemeenteraad afgelopen donderdag stipte raadslid Charlotte van der Meij ook  een aantal prachtige punten aan op het actieprogramma.  Zoals een Duurzaamheids Top; een onderzoek naar restwarmte en in het kader van Mobiliteit het Fietsroutenetwerk.

Zaken die de goedkeuring van D66 zeker kunnen wegdragen.

Charlotte van der Meij: “Toch moet ik mij bij het lezen van de verantwoording en de projecten continue afvragen of daar waar Amsterdam staat nu bedoeld wordt de Metropool Regio Amsterdam of de Stad Amsterdam…Het gevoel bekruipt me met enige regelmaat dat er vooral sprake is van een Amsterdams feestje. ”

D66 is voorstander van regionale samenwerking en zelfs van verdieping van die samenwerking. De grote vraagstukken die op de regio afkomen, zoals Huisvesting en de Energietransitie vragen ook om die verdieping.  Wel moeten onze inwoners en onze ondernemers iets terug zien van die samenwerking en de investering die nu opnieuw gevraagd wordt.

Kortom: belangrijk dat we samen naar deze grote vraagstukken kijken en Haarlemmermeer goed vertegenwoordigen binnen de regio.