dinsdag 2 april 2019

Terugblik bezoek Dorpsraad Spaarndam

Tijdens de dorpsraad Spaarndam van afgelopen dinsdag kwam de verdeeldheid onder de inwoners rondom een mogelijke grenscorrectie duidelijk naar voren. De dorpsraad bevindt zich in een spagaat als vertegenwoordiger van Spaarndammers, immers Spaarndam-Oost inwoners zijn pas sinds kort Haarlemmermeerders en Spaarndam-West inwoners zijn al sinds 1927 bij Haarlem ondergebracht. Maar beide inwoners hebben behoefte aan een objectieve dorpsraad die namens iedereen acteert om snel tot uitvoering van de Tweede Kamer motie (dd 18 april 2018)te komen waarin de provincie wordt verzocht om draagvlak te toetsen voor een grenscorrectie.

Motie_van_het_lid_Van_den_Bosch_c.s._over_verkenning_van_een_grenscorrectie_voor_Spaarndam

Hierbij een oproep aan de dorpsraad: Help ons om het democratisch proces snel en goed te doorlopen. Als gekozen vertegenwoordigers binnen het dorp, hebben we jullie graag aan tafel als gesprekspartner. Maar belangrijker nog, Spaarndammers vertrouwen erop dat jullie hun in de volle breedte vertegenwoordigen en hebben recht op deze stem!