dinsdag 26 maart 2019

Haarlemmermeerse Conciërge van het Jaar

De verkiezing  ‘Haarlemmermeerse Conciërge van het Jaar’ is volop bezig!

De stembussen zijn inmiddels gesloten en we hebben nu een lijst van top 3 kandidaten die door zijn naar de finale ronde!

De top 3 conciërges zijn:

1. Mario Commissaris
  2. Kamar Nadjimi
  3. Evert Kamp

Mario Commissaris, CBS Braambos (Hoofddorp)

“Spoken leerlingen iets uit op de computer, dan staat hij zonder enige moeite voor de klas om de kinderen belangrijke dingen over de computers te vertellen of om ze te waarschuwen voor fout gebruik. Ligt de bal op het dak, dan klimt hij er voor je op zodra hij tijd heeft. Zijn vuurkorven gezellig met de kerstviering, dan komt Mario met een aanhanger vol hout aanzetten. Mario dwingt een natuurlijk respect af. Hij is erg gedreven, staat altijd voor je klaar, is nooit chagrijnig, denkt mee, weet (bijna) overal een oplossing voor, heeft veel kennis van zaken, brede interesse, kan niet stil zitten, kortom… een echte Super Mario.”

Kamar Nadjimi, Zevensprong (Rijsenhout)

“Onze Kamar is conciërge van het jaar, omdat hij in zijn eigen land (Afghanistan) eigenlijk directeur was van een school maar zijn papieren niet toereikend genoeg zijn om die functie ook uit te mogen voeren in Nederland en hij graag in het onderwijs wilt blijven werken en dat alleen kan als conciërge…

Meneer Kamar kan met alle leerlingen van groep 1 tot en met 8 kan omgaan. Ze kunnen altijd bij hem terecht voor een pleister, voor een reparatie voor een ladder als er een bal op het dak ligt. Voor alles. Hij heeft humor en hij pakt ALTIJD ALLES aan en tijdens verkiezingen heeft hij zijn bedtijd uitgesteld om de school af te sluiten. Hij is er altijd is, vrolijk en behulpzaam; zet overal zijn schouders onder.”

Evert Kamp, Oranje Nassau School (Badhoevedorp)

“Evert Kamp is al bijna 10 jaar conciërge op onze school. Hij werkt met de leerlingen van de groepen 6 in de kas, gaat mee op kamp met groep 8, verzorgt het klein onderhoud van het gebouw, neemt de telefoon op bij afwezigheid van de directie, leegt de vaatwassers, doet de was, is Bhv’er , is één van de weinig mannen op school, zet thee om 15.15 uur, is aanwezig als er bijzondere activiteiten zijn op school en is bovenal zeer bescheiden en trouw! We zijn superblij met onze top conciërge!!”

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk?

• Van 1 tot en met 12 april konden conciërges worden genomineerd
  • Vanaf 15 tot en met 19 april kon er werden gestemd op de genomineerde conciërges
  • Uit de publieksstemming is een top 3 selectie gekomen.  Nu komt de vakjury in actie en kiezen zij uit de top-3 hun favoriete kandidaat.

De vakjury bestaat in 2019 uit Anneke Slegers (voormalig directrice Bikube), Peter Schreuder (onderwijs expert), Gerdien Knikker (raadslid) en John Nederstigt (voormalig wethouder).

Na de meivakantie zetten we de winnende conciërge in het zonnetje met een uitreiking door John Nederstigt.