woensdag 13 maart 2019

Boomfeestdag 2019 een succes voor Haarlemmermeer

Op woensdag 13 maart hebben raadsleden Gerdien Knikker en Charlotte van der Meij samen met fractie assistent Valérie Benjamins namens D66 deelgenomen aan de Nationale Boomfeestdag 2019 in Park21.

Aan de Kinderklimtaattafels werd er samen met leerlingen onderhandeld over de beste klimaatdeal voor Haarlemmermeer. De leerlingen van de lokale basisscholen waren goed voorbereid en kwamen met originele ideeën om het klimaat te verbeteren. Valérie Benjamins “Wat een voortvarendheid aan de kinderklimaattafels vandaag op de jaarlijkse boomfeestdag: binnen een uur lukten het de kinderen aan elke tafel om een deal te sluiten”.

De 14 Kinderklimaattafels hebben daarna de Kinderklimaatdeal aangeboden  aan kinderburgemeester Julia Pieters die op haar beurt deze aan Klimaatberaad- voorzitter Ed Nijpels mocht overhandigen.

Ook werden er samen met de leerlingen, raadsleden en het bedrijfsleven bomen geplant, zo’n 350 in totaal.

Voor een uitgebreide foto impressie: