vrijdag 11 januari 2019

Coalitie akkoord: D66 kritisch maar constructief

Tijdens de Raadsvergadering van donderdag 10 januari heeft D66 haar visie gegeven op het nieuwe coalitie akkoord van VVD, HAP, CDA en PvdA.

Fractievoorzitter Joost Koomen: ‘Om in de termen van Heel Holland Bakt te spreken, D66 heeft het coalitie akkoord geproefd en zoals Robert zegt: Mooi om te zien, jullie hebben echt je best gedaan. Jammer van weinig smaak. Ambitie en visie ontbreken in het gerecht en D66 zal hier de komende jaren bij helpen.’

Met name op de punten van Schiphol, duurzaamheid en klimaat, onderwijs, participatie, Park21 en de fiets missen wij deze ambitie en toekomstvisie. Daar zullen wij als fractie de komende tijd dus aandacht voor vragen. Ook zien we een aantal van onze eigen speerpunten terugkomen in het akkoord zoals Tiny Forest, eerst bewegen dan bouwen, meer geld voor groene leefomgeving en onderhoud, doortrekken van de Noord/Zuidlijn en meer ambtenaren.

Bekijk de bijdrage van D66 hieronder terug.

https://gemeenteraad.haarlemmermeer.nl/v1/embed/Raadsplein – 10 January 2019 – Raadzaal – Archief/start/4749/stop/5096/haarlemmermeer_1/2019-01-10-18-37-59-Raadsplein_1.mp4