dinsdag 18 december 2018

John Nederstigt op plek 5 advieslijst Europese Verkiezingen

Onze eigen wethouder John Nederstigt dingt mee naar een zetel in het Europese Parlement. Afgelopen vrijdag maakte D66 de advieslijst voor de Europese Verkiezingen bekend waarbij John Nederstigt op plaats 5 staat.

Een ijzersterk team!

“Dat zag de adviescommissie voor de lijst voor het Europees Parlement als haar opdracht. In ons advies komt dat teamverband tot uiting: een fractie die gezamenlijk en in goede samenwerking maximaal de idealen van D66 in Europa weet te realiseren. Hoeveel zetels we ook halen, bij elke grootte is gekeken naar een evenwichtige delegatie van vrouwen en mannen. D66-ers met diverse achtergronden, competenties en ervaringen; waarbij we ook het oog op de continuïteit hebben gehad voor over vijf jaar.

We kijken met gepaste trots naar al onze kandidaten. Stuk voor stuk echte D66-ers met een enorme gedrevenheid voor Europa en de politiek. Wij presenteren vol overtuiging deze volgorde van de lijst, omdat dit het meest evenwichtige team naar het Europees Parlement zal brengen.”

Kennismaken met de kandidaten

De komende weken kun je bij bijeenkomsten door het hele land kennismaken met deze kandidaten.

• Donderdag 10 januari in Arnhem
  • Woensdag 16 januari in Amsterdam
  • Vrijdag 18 januari in Groningen

Alle leden van D66 mogen in januari nog stemmen op deze advieslijst waarna een definitieve lijst eind januari bekend zal zijn.

Advieslijst Europese verkiezingen is bekend