maandag 8 oktober 2018

Ondernemer in de klas

Mensen op de werkvloer

Op vrijdag 16 november is de landelijke dag van de ondernemer, voor D66 reden om die dag ondernemers en het onderwijs in Haarlemmermeer bij elkaar brengen

We organiseren daarom voor de 1e maal het project: Ondernemer in de klas

We zijn hiervoor op zoek naar een aantal basisscholen en ondernemers die het leuk zouden vinden om hieraan mee te doen.  Een ondernemer komt voor een praatje van 15-20 minuten en vertelt de leerlingen iets over het ondernemerschap; welke eigenschappen belangrijk zijn en beantwoord natuurlijk de vragen van de leerlingen. Zo proberen we een brug te slaan door een enthousiast ondernemersverhaal over te brengen aan leerlingen die vervolgens op deze wijze in een vroeg stadium kennis maken met het ondernemerschap.

Het gaat om een bijdrage in de ochtend van 16 november ergens tussen 9 en 11 uur. Kan in een klas of wellicht leuk om voor een paar klassen het praatje in een wat grotere ruimte zoals een aula te houden. Het project is met name interessant voor de bovenbouw leerlingen van de groepen 7 en 8.

Koppeling bedrijfsleven en het onderwijsveld

Voor leerlingen is het een mooie laagdrempelige manier om een beeld te krijgen van ondernemers en hun vakgebied. Een ondernemer uit een andere gemeente waar dit project al bestaat beschrijft het als volgt: “Ik vind het belangrijk dat ondernemen wordt gestimuleerd bij kinderen op jonge leeftijd. Ik zie het zo: een gastles moet beleefd worden als een feestje. Ik ben enthousiast, dan worden de kinderen dat ook.”

Meedoen?!

Wilt u meedoen en als school of  ondernemer een korte gastles  (laten) verzorgen op een school op vrijdag 16 november? Stuur dan een bericht naar d66hrlmeer@gmail.com t.a.v. Gerdien Knikker

We hopen op veel enthousiaste aanmeldingen zodat we er een mooie en inspirerende ochtend van kunnen maken!