maandag 17 september 2018

Samen Meer: Verkiezingsprogramma D66

“Geluk of gelukkig zijn kan worden omschreven als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden” aldus Wikipedia. Bent u gelukkig in Haarlemmermeer?

Veel inwoners zijn tevreden en wonen met plezier in onze gemeente en zien de toekomst met vertrouwen tegemoet. Dat geldt ook voor mij en mijn gezin. We wonen hier met ontzettend veel plezier. Toch zijn er ook zaken die beter kunnen en moeten in onze polder.

Het moet en kan duurzamer. Klimaatverandering komt op ons af. Dat hebben we afgelopen bloedhete zomer duidelijk gemerkt. Ik vind het belangrijk dat we daar meer en sneller op inspelen. We willen bijvoorbeeld ons huis energieneutraal maken, maar dat is niet makkelijk. Gasboiler vervangen door warmtepomp, dak isoleren? Dat kost allemaal een boel geld. Toch scheelt energie neutraal maken uiteindelijk flink euro’s in onze portemonnee en het is meteen goed voor de natuur. Het helpen energieneutraal maken van uw huis is onze top prioriteit!

Teveel mensen wachten nog te lang op een schaarse huurwoning. Is er straks ook een woning voor mijn kinderen, kunnen ze dat betalen of moeten ze voor eeuwig thuis blijven wonen? D66 wil de wachttijden aanpakken, die moeten naar beneden. Meer aandacht voor middenhuur. Een betaalbare woning ook voor u en uw kinderen. In het programma staat hoe we dat willen bereiken.

Haarlemmermeer heeft veel groen. Wij hebben een heerlijke tuin, toch heeft niet iedereen groen dichtbij huis om van te genieten, om een blokje om te lopen met de hond, te joggen of even uit te waaien. Daarnaast zijn veel insecten en dieren zijn uit onze polder verdwenen. Ons groen is vaak eenzijdig. Wij willen meer groen dichtbij huis en ook groen met kleur, voor meer biodiversiteit en meer leven terug in de polder.

En er is nog veel meer wat beter kan en moet. Wel of geen ontwikkeling van Schiphol? Minder drempels? Zorg voor elkaar, iedere school een conciërge. Nieuwsgierig geworden? Lees dan dit programma.

Ideeën, reactie? Neem contact met ons op, stel ons vragen, kom naar de bijeenkomsten. Denk en doe met ons mee om Haarlemmermeer nog beter te maken! Gelukkig zijn en gelukkig maken. Dat is samengevat waar dit programma om draait en die twee zijn aan elkaar verbonden.

Joost Koomen, Lijsttrekker

Samen Meer Verkiezingsprogramma D66 Haarlemmermeer