dinsdag 17 april 2018

Joost Koomen lijsttrekker D66 Haarlemmermeer

De leden van D66 Haarlemmermeer hebben Joost Koomen gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 november aanstaande.Dat heeft de verkiezingscommissie bekend gemaakt nadat leden via e-voting mochten stemmen.

Fractievoorzitter en lijsttrekker Joost Koomen:
Ik ben erg blij met dit vertrouwen van de leden. De inzet van D66 is om als grootste progressieve lokale partij uit de bus te komen. In de gemeenteraad halen we goede resultaten.

En ik ben trots op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt zoals;
✓ Het succesvolle project winst uit je afval
✓ Duurzaam onderwijs: van groene daken, zonnepanelen tot groene schoolpleinen
✓ De komst van een jongerenraad
✓ Raadsbreed aangenomen moties voor energie neutrale woningen en gasloos bouwen

We gaan als D66 voor een duurzaam, leefbaar en toegankelijk Haarlemmermeer! We zijn voor meer én duurzame woningen, we zetten in op een groene leefomgeving in de buurt en tussen de kernen, natuur voor mens en dier, en houden vast aan ons standpunt van eerst bewegen dan bouwen, om bereikbaar te blijven.

Daarnaast willen we koploper blijven op het gebied van duurzaamheid.
Huizen gaan een lange tijd mee en we willen onze gemeente leefbaar houden voor onze kinderen en de generaties erna. Circulair, energie neutraal, en los van het gas dus, daar staan we voor. Haarlemmermeer heeft duurzame ambities, maar dat is nog geen gelopen race.

De afgelopen periode hebben VVD en ook HAP nog wel eens de duurzame ambities naar beneden bijgesteld. Een korte termijn blik op kosten of het beperken van initiatieven. Als mensen D66 kiezen, dan kunnen we de ingeslagen duurzame koers vasthouden en bij genoeg stemmen kan er liefst nog een schep bovenop. Een duurzaam morgen begint vandaag! D66 praat er niet alleen over, maar durft in tegenstelling tot Groenlinks wel verantwoordelijkheid te nemen. D66 weet economie met duurzaamheid te verbinden en krijgt het ook voor elkaar!

Er staan veel enthousiaste en goede mensen klaar bij D66 om als raadslid voor onze inwoners op te komen. Heeft u goede ideeën, wilt u meepraten of meedoen? Laat het mij dan weten. Er is nog genoeg te doen om onze gemeente, uw buurt of straat, beter te maken.