donderdag 23 november 2017

Integraal Huisvestingsplan voor scholen

D66 is blij met het plan dat wethouder John Nederstigt en alle Haarlemmermeerse schoolbestuurders met z’n allen hebben gemaakt voor de ongeveer honderd onderwijsgebouwen in de polder. Het college heeft inmiddels ingestemd met dat zogenoemde integrale huisvestingsplan ‘’2.0’’.  Het zal binnenkort in de gemeenteraad worden besproken.

John Nederstigt: “In Haarlemmermeer brengen we exploitatie- en realisatieverantwoordelijkheid door de unieke samenwerking tussen onderwijs en gemeente bij elkaar. Zo ‘ herstellen’ wij de Haagse weeffout.”

Het plan betekent onder meer nieuwe gebouwen voor negen scholen in Hoofddorp, Nieuw-Vennep en Zwanenburg en renovatie van zes schoolgebouwen in Zwanenburg, Lisserbroek en Zwaanshoek.
Niet alleen dat alles in gezamenlijkheid tot stand is gekomen, maakt het plan bijzonder, maar ook de ‘behoorlijke ambities’ en de ‘stevige bedragen’, aldus wethouder Nederstigt. Die ambities reiken verder dan de rijksbijdragen toelaten en daarom hogen de gemeente en de scholen vanuit hun gezamenlijke geldpot het bedrag per vierkante meter op.

Lees het gehele verhaal via: https://haarlemmermeergemeente.nl/nieuws/leerling-winnaar-uniek-plan-voor-schoolgebouwen

Onderwijs

We willen de beste omgeving scheppen voor talent om zich te kunnen ontplooien. Met een ambitieuze onderwijsagenda zorgen we daarvoor.

Goed onderwijs is de aanjager van kansen voor onze inwoners. Door onderwijs vergroot je niet alleen je kennis en ontwikkel je vaardigheden; onderwijs bereid je ook voor op een leven in een samenleving waarin er oog is voor de ander en waar mensen in staat zijn zelf goede keuzes te maken. Met goed en toegankelijk onderwijs kan iedereen zich ontwikkelen, van kinderen tot volwassenen en nieuwkomers in ons land. We investeren in leraren, in de kwaliteit van onderwijs, in brede buurtscholen en in een leven lang leren.

D66 Haarlemmermeer kiest voor kwalitatieve goede basisscholen, het versterken van internationaal onderwijs, de realisatie van ‘samen naar schoolklassen’, frisse en groene scholen en een conciërge voor iedere school.