maandag 13 januari 2014

Verkiezingsprogamma 2014

D66 heeft haar verkiezingsprogramma ‘Meer D66’ en haar kandidaten voor de periode 2014-2018 gepresenteerd. Lijsttrekker Denise Abbas: “D66 is de partij die gaat voor beter onderwijs, meer duurzaamheid, investeringen in de economie van de toekomst en voor een Haarlemmermeer in beweging. Bij de besluitvorming willen wij de inwoners meer betrekken. Een beter Haarlemmermeer maken wij immers samen. Met een uitstekend verkiezingsprogramma en een mooie lijst kandidaten zijn wij klaar voor de verkiezingen van 19 maart. D66 heeft laten zien dat ons beleid werkt met onze wethouder onderwijs en duurzaamheid John Nederstigt. Wij willen verder vooruit en willen dan ook graag de volgende periode weer bijdragen aan een beter Haarlemmermeer.”

Groenere economie

D66 werkt aan de economie van de toekomst. Een slimme economie. Banen en groene groei, daar gaan we voor. Vooruitstrevende bedrijven naar Haarlemmermeer halen. Vernieuwende ondernemers ruimte geven, elkaar laten ontmoeten en kansen laten pakken. We willen verloedering en leegstand stevig aanpakken. D66 heeft de koopzondag, die een groot succes blijkt, mogelijk gemaakt.

D66 staat voor duurzaamheid. Het is de nieuwe economie. Door D66 is Haarlemmermeer in deze raadsperiode koploper duurzame gemeente geworden. Zo is er 30 miljoen euro opgehaald voor het duurzaam bedrijf, is het aandeel duurzame energie fors gestegen, en is de economie gegroeid terwijl de CO2 uitstoot is verminderd. D66 wil doorpakken op duurzaamheid. Met uw stem maakt u dit mogelijk.

D66 wethouder John Nederstigt: “Duurzaamheid moet je gewoon doen!”

Beter Onderwijs

Onderwijs de kwaliteit en aandacht geven die het verdient. Door goed onderhoud en door een gezond binnenklimaat in scholen. We willen dat scholen en bedrijven meer samenwerken. Daardoor kunnen jongeren beter op hun toekomstige werk worden voorbereid. Goed onderwijs is de sleutel tot succes en persoonlijke groei!

Gezonde leefomgeving

D66 Haarlemmermeer zorgt voor goed wonen, werken, recreatie en cultuur, in harmonie tussen mens en natuur. Daar staan we voor en daar gaan we voor. Haarlemmermeer is koploper duurzaamheid geworden. D66 gaat daar met passie en daadkracht op voortbouwen. Prettig wonen en recreëren tussen ruim groen, in combinatie met voldoende werk en goede bereikbaarheid. Innoveren en investeren in een duurzame toekomst. Onze toekomst!

Haarlemmermeer in beweging houden

D66 wil Haarlemmermeer in beweging houden door betere bereikbaarheid. Doorstroming bevorderen door blokkades op te heffen en verkeersstromen te reguleren. De weginrichting moet consistent zijn: drempels moeten passen bij de maximum snelheid van de weg. Fietsen willen we verder stimuleren, bijvoorbeeld door de veiligheid van fietsen over de ringvaartdijk te verbeteren en met fietssnelwegen.

Samen maken we Haarlemmermeer

D66 vindt dat u mag meepraten en meebeslissen over lokale plannen in uw omgeving, in uw dagelijks leven. Het is de beste garantie dat uw stem wordt gehoord. D66 staat voor een gemeente waar mensen zich inspannen voor hun omgeving, voor een gezamenlijke toekomst en voor de vrijheid om je te ontplooien. D66 politici zijn duidelijk, eerlijk en realistisch. Samen met u werkt D66 aan de toekomst van de gemeente.

Download hier het verkiezingsprogramma 2014-2018, of kijk op de pagina met standpunten voor meer informatie.